Kilenc hónap alatt közel 43 milliárd ment el állami kommunikációra Rogánék hivatalán keresztül
A kiírt 39 kommunikációs szerződésből 39-et a harmadik negyedévben is Balásy Gyula cégei nyertek meg, úgy, hogy a tendereken egyedül indultak.
A kiírt 39 kommunikációs szerződésből 39-et a harmadik negyedévben is Balásy Gyula cégei nyertek meg, úgy, hogy a tendereken egyedül indultak.
A 3,4 milliárdos adózott eredményhez nagyban hozzájárultak az állami hirdetések is.
Évről évre többet költ a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda "kormányzati kommunikációra". 2020 végére a végösszeg a 133 milliárd forintot is meghaladhatja.
Az idén már majdnem 30 milliárd forintot vert el a kormányzat társadalmi célú hirdetésekre.
Kíváncsian várjuk a következő lapszámot!
A Mediaworksnek nem csak a bevételei, de a kiadásai is nőnek, a médiaportfólió mögött pedig akkora adósságtömeg van, ami miatt az állami hirdetések nélkül összeroppanna a médiabirodalom.
Míg tavaly a G7 számítása alapján kizárólag ellenzéki újságok kerültek be az öt legnagyobb példányszámban eladott napi- és hetilap közé, a hirdetések döntő többségét mégis a három – olvasottságban messze elmaradó – kormányszócső kapta.
Az adóhatóság milliárdos hátralékkal vádolja a Facebookot és a Google-t, miközben az állam továbbra is közpénzt költ náluk saját hirdetési kampányaira. Cserébe az óriáscégek adandó alkalommal jó szolgálatot tehetnek a kormánynak.
Jó hír viszont, hogy 2017-ben a piaci szereplők is több pénzt költöttek hirdetésekre.
"Aljas, uszító propagandahirdetést jelentetett meg a kormány a szeretve és érzékenyen készített ünnepi lapszámunkban" - indokolta távozását Kertész Anna.
Csak a Soros-terv hirdetésére 2,3 milliárd forint ment el, miközben Mészáros Lőrinc médiacégeihez összesen 1,24 milliárd forint folyt be.
Kegyvesztett lett a kormány kedvenc médiaügynöke, a Rogán Antal szomszédjaként emlegetett Csetényi Csaba cége - írta a Magyar Nemzet.
Továbbra sem tudja a kormány, mennyit költ hirdetésekre a barátinak tartott lapokban és hírportálokon - derült ki egy újabb parlamenti kérdésre adott válaszból.
Még nem tudni, mennyibe kerül a kormány népszavazási kampánya, de úgy tűnik, hogy a köztéren egy francia multi nyert az állami kommunikáción – írta a Világgazdaság.
A Magyar Nemzeti Bank 6 milliárd forintot költhetett el a Növekedési Hitelprogram népszerűsítésére, a most nyilvánosságra került dokumentumokból pedig az is kiderül, hogy kik jártak igazán jól a kampányokkal. A VS.hu akkora pénzt szakított, mintha ő lett volna a legnépszerűbb magyar hírportál.
A Magyar Narancs megpróbálta összeszámolni, mennyi állami hirdetést szedett össze Habony Árpád tavaly alapított médiacége. Arra jutottak, az ingyenes nyomtatott Lokálban mintegy bruttó egymilliárdért hirdethetett az állam.
Az állami cég 110 millió forintot a Modern Media Group lapjainál költött el nukleáris energiát népszerűsítő hirdetési kampányában. Miközben a 888 és a Lokál.hu nézettségéről nincs hiteles adat, feltűnő, hogy az utóbbinál csaknem hatszor annyit költött az MVM, mint például az Indexnél.
"A kormány nem híve a cenzúrának", ezért a Kormányzati Tájékoztatási Központ nem adott utasítást állami hirdetések visszavonására azután sem, hogy kínos lett a Tóbiás József feleségét becsmérlő 888.hu – tudta meg az RTL Klub. Most mégsem találni állami hirdetést az oldalon, pedig korábban voltak.
Andy Vajna filmügyi kormánybiztos nem egészen saját akaratából, hanem politikai hátországa érdekében vehette meg a TV2-t, ami ráadásul rengeteg pénzért, 18-22 milliárd forintért cserélt gazdát a Figyelő forrásai szerint. A leköszönő tulajdonosok óriási összeggel tartoznak a korábbi tulajdonos német médiavállalatnak, ezt is átvállalta Vajna. A kormány állami hirdetésekkel és a terjesztési díj régóta esedékes bevezetésével teheti számára mégis jövedelmezővé a televíziózást.
Simicska Lajos médiabirodalmába 77 százalékkal kevesebb állami reklámpénz áramlott az idei év első hét hónapjában – írta a Világgazdaság.